«Стратегія впровадження освіти для сталого розвитку в освітньо - виховний процес дошкільного закладу»

Сталий розвиток – це такий розвиток людства, що задовольняє потреби сьогодення, не приносячи при цьому в жертву здатності майбутніх поколінь задовольняти свої потреби.
Сьогодні ми все частіше чуємо слова «екологія», «економіка», «забруднене середовище, довкілля». Ми вже стали звикати до цих слів та продовжувати свою бездіяльність ніяк не можливо, бо в долі природи – наша доля.
Актуальність освіти сталого розвитку для  підростаючого покоління сьогодні вже ніким не ставиться під сумнів. Адже розв’язання притаманних сучасному суспільству екологічних проблем можливе лише за умови зміни поведінки людини, її ціннісних орієнтирів, формування у дітей особливого екологічного та економічного мислення, яке передбачає розуміння суті тих взаємозв’язків, що існують у єдності «природа – людина – суспільство» та усвідомлення власної відповідальності кожного за збереження Землі, як єдиної можливої екологічної ніші людства. Причому, розв’язання поставлених завдань є ефективним лише за тієї умови, що сталий розвиток здійснюється з перших років життя дитини. І саме від вихователів дошкільних закладів залежить досягнення головної мети закладання основ для сталого розвитку :
-                створення найкращих умов для всебічного самовияву і розвитку здібностей дітей;
-                утвердження особистості в різних видах діяльності /через екологічне виховання на основі принципів випереджаючої освіти/;
-                апробація нових наукових розробок та варіативних програм виховання і навчання/екологічного спрямування.
Сьогодні все більше країн приєднується до реалізації концепції сталого розвитку. Згідно з цією концепцією люди повинні дотримуватись законів природи і змінити своє споживацьке ставлення до неї на ставлення, що ґрунтується на визнанні її самоцінності. На жаль, у нашому суспільстві ще й досі не зжиті погляди,  при яких у системі «люди – природа» людина розглядає себе як головну дійову особу, яка може змінити своє оточення як їй заманеться, для власного блага і спрямовує свою діяльність на «підкорення» природи.
У зв’язку з цим перед педагогічною наукою і практикою постало завдання, пов’язане з необхідністю виховання культури розумного споживання енергії, води, зменшення марних витрат та кількості відходів у середовищі .
Важливою ланкою педагогічної роботи  дошкільних закладів є збагачення індивідуального досвіду дітей новими життєвими враженнями, вправляння в умінні самовизначатися, допомогти уникати негативних виявів. В БКДО вказано, що сучасний дошкільник повинен освоїти довкілля, своєчасно дізнатися від дорослих про багато важливих речей, вперше виробити елементарне бачення світу, визначитися з простором «Я», співвіднести себе з простором «Ми».
Щоб прищепити дітям навички діяльності в реальному житті, педагоги дошкільних закладів № 207, 257 вчать мислити й діяти за законами економіки. Вихователі, починаючи вже з молодшого дошкільного віку, виховують у дітей такі риси, як: хазяйновитість, економність, бережливість. Формуючи ці якості, загострюють увагу, що бережливість – це не тільки вміння зберігати і берегти, а й моральна якість, ознаки загальної культури особистості, адже кожен повинен бути відповідальним за збереження природи, її ресурсів, за кожен втрачений кіловат енергій і літр води.
Сучасний економічний стан нашого суспільства з особливою гостротою висуває проблему формування в людей бережливого використання ресурсо- та енергозберігаючих технологій. Тому в дошкільних навчальних закладах № 207 та 257 Інгулецького району, які стали експериментальними, основний акцент зроблено саме на проблемі : «Виховання культури розумного споживання енергії, води, зменшення марних витрат та кількості відходів.»
Забезпечення системної експериментальної роботи з проблеми «Освіта для сталого розвитку»  вимагає модернізації змісту роботи  у дошкільних закладах. Були розроблені заходи з реалізації комплексної програми «Освіта для сталого розвитку» на 2009-2015 роки в ДНЗ Інгулецького району.
      Комплексне дослідження рівня освіченості педагогів, їх творчого потенціалу, здатності у сучасних соціально-економічних умовах вирішувати завдання експерименту.
  Комплексна діагностика обізнаності дітей експериментальних  ДНЗ у питанні сталого розвитку.
  Створення каталогу передового досвіду шкіл випереджуючої освіти для сталого розвитку.
   Впровадження експериментальних програм, технологій, методик з проблеми сталого розвитку.
  Створення сайтів в мережі  Інтернет для батьків та педагогів  за розділом випереджаюча  освіта  для  сталого  розвитку.





Немає коментарів:

Дописати коментар

Земля моя, земля найкраща в світі! Я твій маленький, тонкий пагінець. Без тебе я ніде не зможу жити, Для мене ти і ненька, і м...